آسان رایان

آسان رایان

آسان رایان، ثبت دامنه و فروش هاست
آسان رایان

آسان رایان

آسان رایان، ثبت دامنه و فروش هاست

انواع وب سرور

در این مقاله متوجه خواهیم شد وب سرور چیست؟ چه کاری انجام می دهد؟ و چرا برای سرویس های میزبانی وب مهم است. وب سرور دارای انواع مختلف است و شرکت های میزبانی وب از وب سرورهای مختلفی با توجه به نیاز کاربران خود استفاده می کنند.

وب سرور مهمترین بخش یک سرویس میزبانی وب است و بدون وب سرور شما قادر به انتشار مطالب وب سایت خود نخواهید بود.

وب سرور چیست و چگونه کار می کند؟

وب سرور یک برنامه است که با استفاده از http می تواند فایل های در خواست شده از سمت کاربران را به سیستم های آنها ارسال کند. درواقع با وب سرور کاربران می توانند به فایل ها و مطالب هاست شما دسترسی داشته باشند، هر سروری که بتواند یک سند xml را به یک دستگاه دیگر ارائه دهد می تواند یک وب سرور باشد یک تعریف بهتر می تواند این باشد که یک وب سرور، یک سرور اینترنتی است که قادر است به در خواست های http جهت دریافت محتوا و اطلاعات پاسخ دهد.

برای مثال : زمانی که شما یک ادرس وب سایت مانند https://www.asanrayan.com  را در نوارآدرس مرورگر خود وارد می کنید و کلید enter را فشار می دهید بدون در نظر گرفتن این مورد که هاست سایت https://www.asanrayan.com  در کدام قسمت جهان قرار دارد اطلاعات سایت در صفحه مانیتور شما نمایش داده خواهد شد.

به دلیل وجود وب سرور است که شما می توانید محتوای سایت را مشاهده کنید.

وب سرور همیشه به اینترنت متصل است. هر وب سرور در اینترنت با یک آدرس منحصر به فرد شناخته می شود که مجموعه ای از ۴ عدد بین ۰ تا۲۵۵ است، و با نقطه از هم جدا شده اند.

همچنین وب سرور این امکان را به ارائه دهندگان سرویس های میزبانی می دهد، که چندین دامنه مختلف را در یک سرور در یک زمان مدیریت کنند.

ارزانترین قیمت ثبت دامنه آی آر در ایران

یکساله :        4,000   تومان

پنج ساله :     12,000 تومان

 جهت سفارش دامنه اینجا را کلیک کنید

  

بالاترین کیفیت هاست 

شروع از 12000 تومان سالیانه   

مانیتورینگ 24 ساعته

http://AsanRayan.com




بک لینک

‌Backlink یکی از پردکاربردترین عبارات در دنیای بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. در حال حاضر مفهوم بک لینک برای بسیاری از فعالان حوزه وب بحثی چالشی است. امیدواریم در این مقاله بتوانیم به درستی بیان کنیم که بک لینک چیست و چه تأثیر مثبت یا منفی می‌تواند بر روی رتبه سایت در موتورهای جستجو داشته باشد.

بک لینک ها در اصل لینک‌های ورودی به وبسایت شما از سایر وبسایت‌ها می‌باشند. هنگامی که یک صفحه وب آدرس صفحه وب شما را در سایت خود قرار می‌دهد به گونه‌ای که با کلیک بر روی آن آدرس به صفحه وبسایت شما هدایت شود آن آدرس به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شود. در گذشته بک لینک یک مفهوم فوق‌العاده مهم و حتی می‌توان گفت مهم‌ترین معیار ارزیابی رتبه وبسایت‌ها در موتورهای جستجو بود، اما امروزه با تغییر الگوریتم موتورهای جستجو و به‌خصوص گوگل اندکی از این اهمیت کاسته شده است. هرچند که هنوز هم بک لینک مناسب می‌تواند تأثیر چشمگیری در افزایش رتبه وبسایت داشته باشد.

برخی از اصطلاحات رایج که در خصوص بک لینک باید بدانید

Link Juice: هنگامی که یک صفحه وب به صفحات داخلی یا صفحه اصلی وبسایت شما لینک می‌دهد، این بک لینک Link Juice نامیده می‌شود. Link Juice در بهبود رنک صفحات وب و همچنین Domain Authority (اعتبار دامنه) تاثیرگذار است. در صورتی که می‌خواهید در سایتتان به صفحه‌ای لینک بدهید اما به افزایش رنک آن صفحه کمکی نشود می‌بایست از تگ nofollow استفاده کنید.

Nofollow Links: همان‌طور که ذکر شد هنگامی که لینک یک صفحه از وب به همراه تگ nofollow در صفحه دیگری قرار می‌گیرد این بک لینک به عنوان juice در نظر گرفته نمی‌شود. لینک‌های nofollow تأثیری در بهبود رنک صفحات لینک‌شده ندارند و صرفاً جهت ارجاع مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما به عنوان یک وب‌مستر اگر می‌خواهید به سایت‌هایی لینک‌ بدهید که مورد اعتماد شما نیستند، لازم است که از لینک‌های nofollow استفاده کنید. از جمله لینک‌های nofollow می‌توان به لینک‌های آدرس وبسایت‌ها در بخش نظرات اشاره کرد.


ارزانترین قیمت ثبت دامنه آی آر در ایران

یکساله :        4,000   تومان

پنج ساله :     12,000 تومان

 جهت سفارش دامنه اینجا را کلیک کنید

  

بالاترین کیفیت هاست 

شروع از 12000 تومان سالیانه   

مانیتورینگ 24 ساعته

http://AsanRayan.com